FAQ

Heeft u een vraag over Boerderij op Maat? Hieronder vindt u een lijst van veelgestelde vragen en antwoorden gerangschikt op onderwerp. Als het antwoord van uw vraag er niet bij zit dan kunt u de kennisbank bekijken of contact met ons opnemen via telefoonnummer: 0314-358358.

1. Dashboard algemeen

1.1 Wat is Boerderij op Maat?
Boerderij op Maat is een uniek online dashboard afgestemd op uw bedrijfssituatie. Het dashboard bevat blokken (widgets) waarin marktinformatie zoals marktcijfers en transacties van agrarisch vastgoed. Deze widgets kunt u geheel afstemmen op uw bedrijfssituatie. 

1.2 Wat is een dashboard?
Een dashboard is een overzichtspagina met een visuele weergave van alle voor u relevante informatie zoals bijvoorbeeld marktcijfers. Elk type informatie wordt weergegeven in afzonderlijk blok (widget). Elke widget kunt u personaliseren zodat alleen de informatie die voor u relevant is wordt weergegeven.

1.3 Hoe kan ik mijn dashboard personaliseren?
U kunt Boerderij op Maat op verschillende manieren personaliseren. Zo kunt u de positie van de blokken (widgets) veranderen door ze met de muis te verslepen over het scherm. Ook kunt u de inhoud per blok afstemmen op uw situatie door op het tandwiel-icoon in de rechter bovenhoek te klikken.

1.4 Hoe sla ik de wijzigingen die ik aanbreng in mijn dashboard op
Boerderij op Maat slaat de wijzigingen in uw dashboard automatisch op. U hoeft zelf dus niets te doen.

1.5 Kan ik Boerderij op Maat ook op mijn smartphone of tablet bekijken?
Boerderij op Maat is geschikt gemaakt voor zowel uw pc, tablet als smartphone. Het dashboard past zich automatisch aan op het scherm waarmee u Boerderij op Maat bekijkt.

1.6 Ik krijg de melding “Uw internetbrowser is niet geschikt om het dashboard goed mee te kunnen bekijken.” te zien wat moet ik nu doen?
Deze melding krijgt u te zien wanneer u een verouderde internetbrowser gebruikt. Om Boerderij op Maat te kunnen bezoeken dient u een nieuwe versie van uw browser te downloaden.

1.7 Hoe vaak wordt Boerderij op Maat vernieuwd?
De inhoud van Boerderij op Maat wordt meerdere keren per dag vernieuwd. Daarnaast zullen er regelmatig nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden. Kom daarom vaak langs om de nieuwe mogelijkheden te ontdekken.

2. Toegang (verkrijgen)

2.1 Ik ben abonnee maar kan niet inloggen op Boerderij op Maat.
U heeft toegang tot Boerderij op Maat met een Boerderij Uitgebreid of Boerderij Compleet abonnement. Nadat u een abonnement heeft aangeschaft kunt u uw abonnement koppelen aan uw Boerderij account. Nadat u deze koppeling heeft gemaakt kunt u gebruik maken van Boerderij op Maat. Klik hier om uw abonnement te koppelen aan uw Boerderij account.

Indien het niet lukt om in te loggen omdat u uw wachtwoord niet meer weet kunt u via deze link een nieuw wachtwoord aanmaken.

2.2 Kan ik als buitenlandse abonnee ook gebruik maken van Boerderij op Maat?
Als buitenlandse abonnee kunt u gebruik maken van Boerderij op Maat. Echter, de weersinformatie is op dit moment alleen beschikbaar voor Nederlandse postcodes.

2.3 Kan ik een abonnement nemen op Boerderij op Maat?
Op dit moment is Boerderij op Maat toegankelijk voor  abonnees met Boerderij Online, Boerderij Uitgebreid en Boerderij Compleet. U kunt een abonnement op Boerderij afsluiten op: boerderij.nl/abonnementen/.

3. Widgets (algemeen)

3.1 Wat is een widget?
Een widget is één bepaald onderdeel (blok) van het dashboard waarin één type informatie wordt weergegeven. Elke widget kan gepersonaliseerd worden naar uw bedrijfssituatie. Een voorbeeld van een widget binnen Boerderij op Maat is de widget marktprijzen.  De widget marktprijzen kunt u zo instellen op uw bedrijfssituatie zodat u alleen de prijzen ziet die voor u relevant zijn.

3.2 Welke widgets zijn er?
De volgende widgets zijn beschikbaar binnen Boerderij op Maat:

Prijzen
Prijsoverzichten Pluimvee
Grondtransacties

3.3 Hoe kan ik widgets bewerken?
U kunt de positie van de widgets veranderen door ze met de muis te verslepen over het scherm. De inhoud per widget kunt u afstemmen op uw bedrijfssituatie door op het tandwiel-icoon in de rechter bovenhoek te klikken.

4. Widget: marktprijzen

4.1 Hoe voeg ik een marktprijs toe aan de widget?
Via het zoekvenster bovenin de prijzenwidget kunt u de prijs waar u naar op zoek bent intypen.  Tijdens het intypen verschijnen suggesties van prijzen die voldoen aan de door u ingegeven criteria. Door op het + icoon te klikken wordt de prijs direct toegevoegd aan uw prijzenwidget.

4.2 Waar komen de marktprijzen vandaan?
Al sinds jaar en dag beschikt Boerderij over een zorgvuldig samengestelde, unieke database met marktcijfers uit binnen- en buitenland. Deze database wordt continu voorzien van actuele marktcijfers, verkregen uit een uitgebreid netwerk van informanten.

4.3 Hoe kan ik de historie van prijs bekijken?
Door op de prijs te klikken in uw prijsoverzicht, krijgt u inzicht in de historische prijsontwikkeling per marktplaats. Het is daarbij mogelijk om de periode naar uw wens in te stellen.

4.4 Hoe vaak worden de marktprijzen bijgewerkt?
De prijzen worden meerdere keren per dag bijgewerkt. Het moment is afhankelijk van het type product en de marktplaats.

4.5 Welke marktprijzen zijn er beschikbaar?
Op deze pagina vindt u alle marktprijzen die beschikbaar zijn binnen Boerderij op Maat.

4.6 Wat betekenen de groene, rode en gele bedragen achter de marktprijzen.
De iconen en bedragen achter de marktprijs betreffen het verschil ten opzicht van de laatst gepubliceerde prijs.

5. Widget: grondtransacties

5.1 Hoe kan ik zoeken naar grondtransacties?
U kunt zoeken naar grondtransacties door in de widget ‘Grondtransacties’ zoekcriteria (postcode, omtrek, periode en soort transactie) in te vullen. Nadat u op ‘Zoeken’ heeft geklikt ziet u een kaart met gemarkeerde locaties van de grondtransacties die aan uw zoekcriteria voldoen.

5.2 Ik zie geen grondtransacties op de kaart, hoe kan dat?
Het kan zijn dat uw zoekcriteria geen zoekresultaten heeft opgeleverd. U kunt in de linker hoek onderin de kaart de periode wijzigen om meer resultaten te zien te krijgen. Daarnaast kunt u in de zoekbalk uw zoekopdracht verfijnen en met de muis de kaart verslepen om te zoeken naar transacties.

5.3 Waarom kan ik niet kiezen voor een basis transactie?
Basis transacties zijn alleen beschikbaar voor oudere transacties. Daarom kunt u niet bij elke transactie kiezen uit een basis of uitgebreide transactie.

Ik heb één transactie geselecteerd maar er worden meerdere transacties in mijn winkelmand gelegd.

Één transactie kan uit meerdere objecten bestaan. Wanneer u deze transactie kiest worden alle objecten in uw winkelmand gelegd. U betaalt echter de prijs voor één transactie.

6. Widget: pluimvee

6.1 Waar komen de marktprijzen vandaan?
De eier- en vleesprijzen in de pluimveewidget zijn afkomstig uit de NOP-marktmonitor.

6.2 Hoe vaak worden de marktprijzen bijgewerkt?
De prijzen worden op verschillende data bijgewerkt. Per notering staat weergegeven wanneer de prijzen zijn geupdate.

6.3 Welke eierprijzen zijn er beschikbaar?
De volgende noteringen van eierprijzen zijn beschikbaar binnen Boerderij op Maat:

Amsterdamse grossiers
MEG-notering
NOP
Weser-Ems verrijkte kooi/scharrel
Rungis
België producentenprijzen
Kruishoutem
Barneveld per kg
Barneveld per 100
Rohwarenpreis Noord-Duitsland
Vrije handelsprijs bruin/wit

6.4 Welke vleesprijzen zijn er beschikbaar?
De volgende noteringen zijn beschikbaar binnen Boerderij op Maat:

Broedeiprijzen
Vleeskuikens
Slachtkippen

6.5 Wat betekenen de groene, rode en gele bedragen achter de marktprijzen.
De iconen en bedragen achter de marktprijs betreffen het verschil ten opzicht van de laatst gepubliceerde prijs.

7. Suggesties

7.1 Ik heb een goed idee voor Boerderij op Maat, kan ik dit ergens delen
Boerderij op Maat is volop in ontwikkeling. Wij zijn daarom erg benieuwd naar uw ideeën en suggesties. U kunt deze met ons delen via boerderijopmaat@reedbusiness.nl of via de suggesties-button aan de rechterkant van het scherm.